Jag förr och nu

Förr: Va jag lite halvfjortis, bråkade mycket med folk och mådde piss egentligen, men de fick ingen veta. Jag var en attention whore, älskade och synas och höras, men då på helt fel sätt. Jag ångrar rätt mycket av det. Jag var en kaxig person, hade svårt att säga nej i vissa sammanhang. Man var tuff när man rökte och drack för då hade man status, så jag testa det där med ciggen och var himla cool.

Jag tycker mest den här tiden var tragisk, jag hade bråkat med Josse och alla i min klass var emot mig, på grund av mitt eget beteende, eller ja man är alltid fler i ett bråk. Och hatade att va i skolan, skolkade, sket i att jobba på lektionerna. Brydde mig helt enkelt inte. Var otrevlig hemma, klagade och hade en dålig personlighet helt enkelt..


Jag i Januari 2010


Jag nu:
Nu ska jag ta tag i allt jag mår dåligt över, säga upp kontakten med de som är dålig för mig, alltså de flesta jag umgåtts med, eller inte dom flesta men iallfall, jag kommer inte heller vela va vän med folk som röker och tar till alkohol, för jag är så förbannat trött på alkohol och sånt. Om jag betyder så mycket för dem så ska dem kunna inse att vänskap är viktigare än att supa och göra bort sig, jag och Madde har haft miljontals långa diskutioner om det här, och jag vet att om jag umgås med sånna faller jag lättare dit, och det är det sista jag vill, jag vill inte sluta där, med canser och alkoholproblem, jag vill kunna leva, växa upp utan det där. Och om jag umgås med sånna så vet jag att jag bara får massa skit för det, så ajöss med er.
Ni är inte värld min dyrbara tid, man kan leva och ha kul utan att alkohol och andra droger, just därför vill jag komma från söderhamn. Visst är det jätte kul här, IBLAND, men i längden är det inte alls kul.
Så från och med nu så dissar jag allt sånt, även fast jag inte hållt på med alkohol själv. Men ni förstår, jag ska satsa i skolan så jag kan flytta till gävle tillsammans med Madde, och så ska jag bli så mycket trevligare!
2011, början på något nytt, så mycket bättre!


Kommentarer
Postat av: madde

Gävle kommer bli så fup underbart! kör hårt

2011-01-01 @ 19:28:13
URL: http://maddeys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0