om mig



Om mig.
Till och börja med heter jag Ida Bergman. Det har dem flesta fattat vid det här lagret. Jag är 14 år och bor i vågbro, och i Mora med min pappa. I Vågbro bor jag tillsammans med min mamma. Och i Mora med pappa hans fru och två två låssassyskon. Ett bor inte hemma. Även helsyster har flyttat.

Jag bryr mig inte riktigt om vad folk tycker och tänker om mig, eller alltså. Jo men om dom tycker nå dåligt är dom inte värld min uppmärksamhet, energitjuvar som min mamma brukar säga. Men förövrigt är jag en jävligt glad person, ganska töntig och galen NÄR jag väl känner för det. Ibland är jag rätt mogen, men jag tycker sånt är rätt tråkigt..? Man ska väl liksom ta vara på livet och leva och ha kul.

Men alla har sina dåliga dagar, gråa tråkiga osv. När jag är sur tar jag ut det på alla. Jag blir lätt sur, om jag berättar något som jag tycker är jätte intresant tex och personen inte lyssnat berättar jag aldrig om och surar istället. Vissa dagar kan jag känna mig allmänt ledsen sur irriterad, då bara går jag runt utan att ens prata med folk. I mina egna tankar liksom. Madde har nog fått en hel del skit av mig.. Vi bråkar till och från exakt hela tiden, jag gör dumma saker som jag tycker är rätt men sedan ångrar jag mig om jag märker att hon blir ledsen. Trots att jag tycker jag själv gjort rätt. Jag kan säga as dumma saker, sedan ångra mig. Men vad kan jag göra ?

Jag är en person som lätt får skuldkännslor, om en liten flicka inte har någon stans att sitta i matsalen, om en gubbe går själv på stan liksom sånadär saker. Jag vet inte varför jag är så, det är nästan jobbigt för jag blir ledsen i mig själv.

Jag tänker ofta på hur jag ser ut, typ att jag vill ha längre hår, snyggare rumpa smalare ben. Om någon säger att jag är ful, tjock, eller något om mitt utseende så säger jag inget emot, utan bara tar in det och blir as ledsen för jag har alltid haft mer eller mindre komplex över hur jag ser ut, jag har inte vart så här tjock och så, men inte heller så smal jag vill va. Men om någon tillexempel kaxar med mig och säger att jag är dum i huvet osv, då rasar hela helvetet ut, jag tar inte emot sån skit! Haha, kanske överdriver lite ibland.. Men iallfall..

Och lite kul att veta:
Jag är kvart/halv finsk. Kan vara därför jag har sånt himla temprament! Jag är lite shoppingberoende, förr hatade jag att shoppa och köpte oftast kill kläder och lånade pappas tröjor osv, brydde mig liksom inte. Jag har haft en rejäl fjortis period, det är nog det första folk tänker på gällande mig? Men nu är jag inte sån, jag är en tjej, på 14 vintrar som bara lever livet fullt ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0